Repertoriu curent
Lina
de Alexandra Felseghi
Durata spectacolului: 2 h 40 min ( făra pauză)
Data premierei: 19,20 noimebrie 2024
Spectacolul LINA „este inspirat din fapte reale, fără a dori să facă un reenactment al acestora. Vom vedea povestea unui public shaming, a unui aÈ™a zis sexgate electoral autohton care a făcut deliciul anilor ‘90. Spectacolul face focus pe o felie din viaÈ›a unor persoane nevinovate care ajung să fie folosite ca pioni în marile jocuri politice, devenind astfel victimele unui linÈ™aj mediatic. ProducÈ›ia reprezintă cea de-a treia parte a Trilogiei Nedreptății, semnată de dramaturga Alexandra Felseghi È™i regizată de Adina Lazăr, È™i întregeÈ™te panoramarea societății româneÈ™ti, prin tratarea unor evenimente reale È™i recognoscibile de către public, prezentate sub filtrul ficÈ›iunii.
Spectatorului i se prezintă o cavalcadă de evenimente care converg înspre ideea centrală a spectacolului È™i anume că viaÈ›a depinde în totalitate de contextul în care trăim, că există Istoria Mare ce ne dictează sub o formă sau alta propriul parcurs, însă o dată la cinci ani, avem posibilitatea să modificăm în mai bine această Istorie.” — Alexandra Felseghi È™i Adina Lazăr.
​
Autor: Alexandra Felseghi
Regia: Adina Lazăr
Scenografia: Bianca Veșteman, Sabina Veșteman
Sound design: Adrian Piciorea
Asistent de regie: Nicholas Cațianis
Grafica: Bianca Doba
Regia tehnică: Lidia Baciu, Ioana Popescu
Distribuția: Sergiu Aliuș, Costi Apostol, Lidia Baciu, Mona Codreanu, Ioana Costea, Ion Fiscuteanu Jr, Oana Jipa, Sebastian Marina Mădălina Mușat, Camelia Paraschiv, Anca Pitaru, Daniel Rizea, Iulian Trăistaru
De treci codrii
Durata spectacolului: 2 h 10min ( făra pauză)
Genul spectacolului: +18
Data premierei: 7 iulie 2024
În inima codrului, un tărâm cufundat în mister È™i magie, se desfășoară o poveste veche de când timpul. Aici, locuri mitice È™i personaje din vechile legende coboară din paginile istoriei uitate, împletind trecutul È™i prezentul într-un musical fascinant.
În aceast univers dual, binele È™i răul se confruntă în eterna luptă pentru supremaÈ›ie, iar eroii È™i creaturile mitice deopotrivă pășesc dincolo de graniÈ›ele cunoscute pentru a-È™i croi propriile destine.
CoproducÈ›ie: Teatrul Godot & Teatrul „Andrei MureÈ™anu”
Titlu original: De treci codrii
Autor: Elise Wilk
Regia: Eugen Gyemant
Muzica: Marius Popa
Scenografia: Raluca Alexandrescu
Coregrafia: Sofia Sitaru-Onofrei
Orchestrație: Gabriel Pindici
Distribuția: Maia Morgenstern / Cabiria Morgenstern; Cristina Juncu; Alma Boiangiu; Raluca Dumitrescu; Alina Petrică / Alexandra Murăruș; Anastasia Florea; Filip Popescu; Sebastian Marina; Ștefan Radu/Dragoș Ioniță; Ciprian Teodorescu
Peter Pan
Durata spectacolului: 1h 25min ( făra pauză)
Genul spectacolului: Musical pentru copii
Data premierei: 28 iunie 2024
„Peter Pan”, montat pe scena Teatrului Andrei MureÈ™anu, este o poveste plină de magie, aventură È™i inocență, ce cucereÈ™te publicul de toate vârstele. Spectacolul aduce la viață personajele clasice create de J.M. Barrie ÅŸi Cristian, transportându-le într-un tărâm al copilăriei eterne, unde timpul pare să stea pe loc È™i unde imaginaÈ›ia nu are limite.
Spectacolul pune accent pe spiritul liber È™i curajos al lui Peter Pan, dar È™i pe conflictele sale cu căpitanul Hook, temutul pirat. În centrul poveÈ™tii se află încercarea lui Peter de a-È™i salva prietenii din mâinile piraÈ›ilor, un simbol al luptei dintre bine È™i rău, copilărie È™i maturizare. Pe scenă, piraÈ›ii devin o forță comică È™i înfricoșătoare deopotrivă, în timp ce restul personajelor îl susÈ›in pe Peter în toate provocările sale.
Printr-o combinaÈ›ie de acÈ›iune, umor È™i momente sensibile, spectacolul reuÈ™eÈ™te să ofere un echilibru între fantezie È™i lecÈ›ii de viață profunde, despre prietenie, curaj È™i puterea imaginaÈ›iei.
Regia inovativă aduce un suflu nou poveÈ™tii cunoscute, iar decorurile È™i costumele colorate creează o atmosferă de basm, în care publicul este invitat să evadeze. Coregrafiile dinamice È™i muzica adaugă un plus de energie È™i emoÈ›ie întregii producÈ›ii.
Această adaptare scenică de la Teatrul Andrei MureÈ™anu te va face să zâmbeÈ™ti, să visezi È™i să crezi din nou în puterea poveÈ™tilor nemuritoare..
Titlul original: Peter Pan
Autor: J.R Barrie
Adaptarea după povestea originală: Oana Leahu
Regia: Oana Leahu
Scenografia șii costumele: Alina Herescu
Muzica: Marius Popa
Coregrafia: Bordas Attila
Concept video și animații: Ordog Gyarfas Agota
Distribuția: Costi Apostol; Mădălina Mușat; Nicholas Cațianis; Anna Popa; Mona Codreanu; Camelia Paraschiv; Sergiu Aliuș; Daniel Rizea; Iulian Trăistaru; Ion Fiscuteanu jr; Ciprian Caraiman; Ioana Alexandrina Costea; Sonia Pakucs, Rianna Burducea, Raluca Chiran; Anda Popa; Eusebiu Barhan; Bianka Covaci; Emerențiana Corlade
Memetics
spectacol realizat în coproducÈ›ie cu Centrul NaÈ›ional al Dansului
Durata spectacolului: 60min ( făra pauză)
Genul spectacolului: sepctacol de dans
Data premierei: 29 aprilie 2024
MEMETICS* este o arhivă a culturii digitale, un spaÈ›iu performativ de hyperlinkuri transferate în corp, asupra cărora autorul intervine prin acÈ›iuni de remixare È™i re-contextualizare. Generarea È™i răspândirea informaÈ›iei online, analogă fenomenului răspândirii virusurilor, schimbă percepÈ›ia asupra realității È™i este transferată în modul de producÈ›ie culturală.
Pornind de la meme**, spectacolul urmăreÈ™te hibridizarea corpurilor, plasate între planul real È™i cel virtual, al avatarului. Ca tehnică, MEMETICS propune juxtapuneri de elemente transgresive, critice È™i post-ironice care estompează graniÈ›a dintre public È™i privat.
Spectacolul propune o viziune fragmentată a realității, de tip scrolling, cu elemente pop, trenduri, argou al internetului È™i imagini virale promovate în era Web 2.0.
*Memetics = È™tiinÈ›a teoretică È™i empirică care studiază reproducerea, răspândirea È™i evoluÈ›ia memelor.
**Memă, meme = mici unități culturale de transmitere, analoge genelor, care se răspândesc de la o persoană la alta prin copiere sau imitaÈ›ie (de la melodii, sloganuri, modă vestimentară, credinÈ›ele abstracte, precum cea în Dumnezeu, până la 9GAG).
Coproducție Centrului Național al Dansului București (CNDB)
È™i Teatrul „Andrei MureÈ™anu” Sfântu Gheorghe.
Concept & coregrafie: Sergiu Diță
Asistență coregrafie: Anca Stoica
Dramaturgia: Ioana Toloargă
Designer costume: Larisa PetcuÈ›
Sound Design: RAW Creatives
Muzica: Daniel Stănciucu, Adrian Piciorea, David Cristian,
Robert Găgeată
Performeri: Eva Danciu, Oana Jipa, Fatma Mohamed, Sofia Sitaru-Onofrei & Anca Stoica
Anatomia unei sinucideri
Durata spectacolului: 2h (fără pauză)
Genul spectacolului: dramă
Data premierei: 29 februarie, 1 martie 2024​
Adaptată de Diana Mititelu după Alice Birch, „Anatomia unei sinucideri” este povestea a trei femei, Carol, Anna È™i Bonnie, relatată în trei planuri de acÈ›iune simultană, care, împreună, alcătuiesc o tapiserie a durerii. Pe scenă, apar concomitent evenimente din trei perioade diferite, respectiv anii 1970, anii 1990 È™i anii 2030. Explorând devastarea interioară care le domină, cel puÈ›in două dintre aceste femei sunt determinate să îÈ™i curme firul existenÈ›ial.
​
Temele care guvernează spectacolul - depresie, anxietate, singurătate, statutul femeii - sunt extrem de prezente în spaÈ›iul nostru cultural È™i aduc în atenÈ›ia spectatorului efectele pe care acestea le au asupra celor ce le trăiesc, dar È™i asupra persoanelor apropiate lor.
Traducerea: Alina Ioana Vasiliu
Regia: Diana Mititelul
Scenografia: Alexandra Budianu
Distribuție: Ioana Alexandrina Costea, Mona Codreanu, Ion Fiscuteanu jr.,Nicoleta Lefter, Oana Jipa, Fatma Mohamed, Camelia Paraschiv, Daniel Rizea, iulian Trăistaru
Regia tehnică: Ioana Popescu
Lumini: Bako Zigmond
Sunet: Somogyi Ede Lazlo
Mobilă și durere
Durata spectacolului: 1 h 50min ( făra pauză)
Genul spectacolului: Comedie
Spectacol recomandat: +14
Data premierei: 19, 20 decembrie 2023
«„Teodor Mazilu a scris, în urmă cu aproape jumătate de secol, un text extrem de actual È™i in zilele noastre, despre o societate care aparent nu s-a schimbat atât de mult, în care situaÈ›ia financiară È™i „ambalajul" sunt prioritare.
În ciuda acestor aparenÈ›e înÈ™elătoare, fericirea trebuie căutată în altă parte. Pentru spectacolul regizat de Cristian Ban, „Mobilă È™i durere" , la Teatrul „Andrei MureÈ™anu” din Sfântu Gheorghe, Irina Chirilă a conceput o scenografie ce combină elemente specifice anilor '70 È™i elemente moderne.
A dorit o simplificare a spaÈ›iului, datorită viziunii regizorale È™i a caracteristicilor sălii. Universul scenografic este sub forma unui spaÈ›iu intim, cu pereÈ›i cu riflaje È™i led, cu elemente de mobilier reduse la minim. Riflajele aerisite, fără fundal solid, sugerează expresia „pereÈ›ii au urechi", atât de prezentă în perioada comunistă; totodată reprezintă un nou mod de a potenÈ›a un material atât de uzual, cum este lemnul, materie primă folosită È™i de cele două întreprinderi descrise de Teodor Mazilu. În acest decor minimalist, jocul actorilor este frumos conturat, aceÈ™tia fiind în prim plan.
Titlul original: Mobilă și durere
Autor: Teodor Mazilu
Regia: Cristian Ban
Scenografia: Irina Chirilă
Distribuția: Sebastian Marina; Nicholas Cațianis; Costi Apostol; Oana Jipa; Daniel Rizea; Mădălina Mușat
Sakura Sandwich
Durata spectacolului: 1 h 45 min (fără pauză)
Genul spectacolului: dramă
Data premierei: 9 octombrie 2024
«„Sakura Sandwich” e deopotrivă odă È™i ocară adusă culturii contemporane a internetului, cu toate sub-niÈ™ele sale stranii. MistyK13 e o creatoare de conÈ›inut pe care fanii au urmat-o credincioÈ™i de-a lungul nenumăratelor ere, prin toate transformările, de la bretonul oblic de pe Hi5, până la poeziile fataliste È™i fumul de È›igară de pe Tumblr.
Astăzi, clipurile în care împărtășeÈ™te o filosofie personală moÈ™tenită de la răposatul ei tată spaniol - în timp ce dansează pe reggaeton - sunt virale pe TikTok. Dar totul se schimbă când Misty ajunge într-una dintre puÈ›inele zone ale internetului care-i sunt pe deplin străine, pe un forum de instalatori, unde intră ca să scape de mirosul din baie È™i găseÈ™te dragostea.
Lumea ei virtuală e îmbogățită cu un nou tărâm, cu care face cunoÈ™tință prin e-mailurile de la instalatorul Traian: lumea reală. Între aceste două lumi, între real È™i fantastic, Misty urmează să pășească într-o nouă eră. Însă RichWitchBitch6669, o vrăjitoare de pe Onlyfans, unelteÈ™te altceva pentru ea. »
​
Titlul original: Sakura Sandwish
Autor: Doru Vatavului
Regia: Irisz Kovacs
Scenografia: Șteff Chelaru
Muzica: Adrian Piciorea
Coregrafia: Anastasia Preotu
Distribuția: Nicholas Cațianis; Mona Codreanu; Oana Jipa; Mădălina Mușat; Iulian Trăistaru​​
La Ronde
Durata spectacolului: 2 h 10min ( făra pauză)
Genul spectacolului: +18
Data premierei: 6 mai 2023
LA RONDE de Yann Verburgh ne oferă poveÈ™ti întrepătrunse în care fiecare personaj trăieÈ™te o întâlnire intimă cu următorul, explorând diversitatea identităților È™i a practicilor amoroase È™i sexuale care se dezvăluie în societatea noastră contemporană. „«La Ronde » este în primul rând un manifest politic È™i intim despre sexualitate.
Piesa lui Yann Verburgh este un text curajos care vorbeÈ™te fără pudoare despre polivalenÈ›ele relaÈ›iilor amoroase în epoca noastră, în pragul unei noi revoluÈ›ii sexuale.
M-a intrigat în tema dramaturgiei faptul că raportul iubirii dintre două sau mai multe persoane anulează statuturile sociale dintre personaje, iar asta permite scenic portretizarea unui univers în care diversitatea È™i incluziunea deÈ›in rolul principal.
Sub forma unui cabaret contemporan, mi-am propus cu acest spectacol să sublimez preocupările È™i esteticile anilor ‘20 ai secolului nostru, care să fie explorate teatral într-o cheie subversivă, însă cu o mare doză de senzualitate È™i de candoare”, spune regizorul Eugen Jebeleanu
Titlul original Inspirat din „Hora iubirilor” de Arthur Schnitzler
Autor: Yann Verburgh
Dramaturgie și colaborator artistic: Yann Verburgh
Regia: Eugen Jebeleanu
Sound design: Eugen Jebeleanu & Remi Billardon
Decor si costume: Cosmin Florea
Productie audio: Marius Popa
Distribuție: Iulian Trăistaru, Mădălina Mușat, Costi Apostol, Sebastian Marina, Ioana Alexandrina Costea, Anca Pitaru, Nicholas Cațianis, Fatma Mohamed, Camelia Paraschiv Daniel Rizea, Oana Jipa
Blasted
Durata spectacolului: 1h 45min (fără pauză)
Genul spectacolului: Dramă Spectaolul prezinta nuditate, violență, limbaj licențios, agresiv vizual și auditiv, cu puternic impact emoțional.
Nerecomandat persoanelor sub 18 ani.
Data premierei: 20 iunie 2022
„IntenÈ›ia mea a fost să abordez abuzurile È™i violenÈ›a cu o sinceritate frustă. Toată violenÈ›a din piesă a fost atent construită È™i structurată dramatic pentru a spune ceea ce vreau eu să spun despre război. ConsecinÈ›a logică a acelei atitudini care stă la baza unui viol izolat în Anglia se regăseÈ™te în taberele de violuri din Bosnia. Iar consecinÈ›a logică a comportamentului pe care societatea îl aÈ™teaptă de la bărbaÈ›i este războiul.
Războiul este confuz È™i ilogic, prin urmare ar fi greÈ™it să foloseÈ™ti o formă previzibilă. Actele de violență se petrec pur È™i simplu în viață, ele nu au un crescendo dramatic È™i sunt îngrozitoare. La fel se întâmplă È™i în piesă. Criticii ar prefera ceva artificial sau fastuos despre violență”, declara Sarah Kane în 1995.
Abordând subiecte precum canibalism, viol, crime, rasism, război, tulburări mintale, brutalitate È™i agresiuni sub forme fizice sau emoÈ›ionale, Kane creează niÈ™te legături sângerânde între micro-teroare È™i macro-teroare, între violenÈ›a individuală È™i cea desfășurată cu tancuri la nivel de naÈ›iune/continent/planetă, disecând pe viu rănile È™i traumele unei umanități care-È™i găseÈ™te mereu justificări pentru cruzimile ei.
Titlul original: Blasted
Autor: Sarah Kane
Traducere: Andrei Dosa
Regia: Bobi Pricop
Scenografia: Oana Micu
Muzica originală: Eduard Gabia
Distribuție: Mădălina Mușat; Sebastian Marina; Costi Apostol
Richard III
Durata spectacolului: 2h 50 min
Genul spectacolului:
Data premierei: 10 noimebrie 2021
Noua producÈ›ie teatrală este o abordare postmodernă a piesei celebrului dramaturg. Atât costumele, cât È™i decorul sunt aduse în actualitate, dar păstrează o serie de elemente care sugerează stilul epocii victoriene. În plus, regizorul a rămas fidel față de textul original, ceea ce face ca montarea să fie o combinaÈ›ie reuÈ™ită între nou È™i vechi. Spectacolul „Richard al III-lea”, în varianta lansată de TAM, a primit sprijinul financiar al AFCN datorită noutății pe care o aduce.
Această noutate se traduce prin realizarea producÈ›iei într-o dublă perspectivă, offline È™i online. Perspectiva offline este una circulară, realizată prin dispunerea locurilor spectatorilor pe trei laturi. În această variantă, spectatorul este transpus în mijlocul acÈ›iunii. Perspectiva online este concepută pentru tehnologia VR360 È™i conferă singularitate, în sensul în care i se adresează unui singur spectator care devine parte din acÈ›iune.
Titlul original: Richard III
Autor: William Shakespeare
Regia și scenografia: Eugen Gyemant
Costume: Cristina Milea
Distribuția: Sebastian Marina; Oana Jipa; Ioana Costea; Fatma Mohamed; Stefan Forir; Costi Apostol; Ion Fiscuteanu Jr; Marius Popa; Iulian Traistaru; Nicoleta Lefter; Mona Codreanu
Copiii: Andreas Marina; Christof Andreas; Matei Popa
Festivaluri și evenimente speciale
01
20/09-27/09
Eva FilmMakers Festival 2024: noutăți în programul celei de-a IV-a ediÈ›ii
Eva FilmMakers Festival revine în acest an, cu o ediÈ›ie dedicată exclusiv filmelor regizate de femei, aducând în prim-plan creaÈ›iile cinematografice realizate de regizoare din România È™i Ungaria, dar È™i spectacolele de teatru, Drive-In Cinema È™i întâlniri cu publicul. Astfel, festivalul continuă să fie un punct de referință pentru promovarea diversității È™i talentului feminin în arta cinematografică
02
13/10-19/10
Începând din anul 2016, Teatrul „Andrei MureÈ™anu” din Sfântu Gheorghe, cu suportul AFCN, organizează festivalul DbutanT, conceput să funcÅ£ioneze ca un motor de căutare È™i promovare a artiÅŸtilor aflaÅ£i la început de drum. Fiecare ediÈ›ie este dedicată câte unui domeniu teatral, respectiv actorie, regie, dramaturgie, coregrafie È™i scenografie.
03
Împreună pentru România
27/11-02/12
Împreună pentru România este un eveniment special dedicat Zilei NaÈ›ionale care în ultimii trei ani s-a transformat într-un adevărat festival ce elogiază limba È™i cultura română.
04
Teatrul VR 360 presupune vizionarea unui spectacol de teatru cu ajutorul unei căști VR, prin intermediul căreia spectatorul este transpus în inima poveÈ™tii, privind jocul actoricesc din prisma unui personaj, sau chiar din perspectiva unui alt actor, trăind la o intensitate maximă experienÈ›a.